BACK IN TIME - THE AJ COLLECTION : CIRCUIT ZOLDER IN THE '60S AND '70S2010-12-28

Uit de heel oude doos vond ik volgende foto's van Circuit Zolder... 

I found these old pictures of Circuit Zolder... enjoy

skylimitblog

Ik vermoed dat dit F2 wagens zijn van '69 of '70 maar ben niet zeker...

I think these are F2 cars around '69 or '70 but not sure...

skylimitblog

Deze borden stonden vroeger op de top van de Bolderberg. 

These signs were standing on top of the Bolderberg.

skylimitblog

De oude controle toren met de lage pitboxen. Het circuit werd geopend in 1963 en deze foto moet van in die tijd ergens zijn... Het is wel mooi om te zien dat in de bossen achter de chicane GEEN huizen staan, dus ook geen buren die konden reclameren... Ze hadden nooit bouwvergunningen mogen geven om daar  te bouwen!

The old tower and low pitboxes. The track opened in 1963 and this picture is from about that time I think. In the woods you can't see any houses. This is how it should be because nowadays the noise restrictions are ridiculous because of the neighbours...

skylimitblog

De Tulpenrally was één van de grotere rallys in Europa destijds. Hier hielden ze halt op het circuit, in de buurt waar nu het BMX parkoers ligt.

The Tulpenrally was a well known Rally in Europe. Here they have a stop at Zolder close to the place where we find the BMX track now.

skylimitblog

Jaguar, Porsche, Mustang... Rallys waren toen toch een stuk leuker als nu! Hier staan enkele deelnemers voor Terlaemenhof.

Jaguar, Mustang, Porsche... Rallys were great those days. Here some teams are standing in front of Terlaemenhof.

skylimitblog

Voordat Parking 69 in 1969 gebouwd werd, was de toegang via de Bolderberg. Deze toegang was waar nu de Helihaven ligt aan het reanimatie centrum.

Before parking 69 was built in 1969, the main entrance was via Bolderberg. This entry was beside the helicopter landing place at the hospital.

skylimitblog

Dit is Jacky Ickx met een Ford Cortina die de Bolderbergbocht aan de rea nam in '64 of '65.

This is Jacky Ickx in a Ford Cortina in the Bolderberg hairpin at the hospital in '64 or '65.

skylimitblog

In die tijden waren er nog geen vangrails op de circuits maar zandbergen of vangdraden voor als een wagen van de baan ging. Zolder was wel één van de pioniers op gebied van veiligheid door als één van de eerste circuits in Europa vangrails te zetten.

Those days there were no walls or guardrails. Only sandbanks or catch fences. Zolder was one of the first European track to bring their safety standards to a better level with placing guardrails.

skylimitblog

Graham Hill in de Zolderse paddock.

Graham Hill in the paddock of Zolder.

skylimitblog

Het podium aan de voet van de oude toren, die nu de VIP toren is.

A podium celebration at the bottom of the old tower, nowadays the VIP tower.

skylimitblog

De Escort Mexico cup was één van de populairste merken cups ooit in België. Hier gaat er eentje door de chicane voor de sacramentshelling. Deze chicane werd aangelegd omdat teveel wagens boven op de heuvel met de wielen los kwamen.

The Ford Escort Mexico Cup was one of the most popular Belgian one make series ever. Here one of them drives through the Chicane before the hill. This chicane was built because to many cars became airborne on top of the sacraments hill. 

skylimitblog

Een BP Escort (was het Claude Bourgoignie of Yvette Fontaine?) snijdt de chicane aan op 2 wielen.

A BP Escort (was it Claude Bourgoignie or Yvette Fontaine?) enters the chicane on 2 wheels!

skylimitblog

Een helse strijd tussen de BP Escort en de Kent Capri voor een massa toeschouwers. Zou mooi zijn dat we met een nationaal kampioenschap nog eens zoveel volk op de been konden krijgen!

A heroic battle between the BP Escort and the Kent Capri in front of a huge crowd. Would be great to attract that many people for a national race.

skylimitblog

Dat er op het scherpst van de snee gestreden werd bewijst deze foto! 

That racing was hard you can see yourself on this picture!

skylimitblog

Motor problemen voor de BP Escort. Deze foto is tussen de Kanaalbocht en de Lucien Bianchi bocht genomen.  

Engine troubles for the BP Escort between the Kanaal corner and the Lucien Bianchi corner.

skylimitblog

Franck, de bestuurder van de Kent Ford Capri.

Franck, the driver of the Kent Ford Capri.

skylimitblog

Claude Bourgoignie met de BP Capri voor JC Franck met de Kent Capri!

Claude Bourgoignie in the BP Capri leading JC Franck in the Kent Capri.

skylimitblog

Teddy Pilette in de VDS F5000!

Teddy Pilette in the VDS F5000!

skylimitblog

De Goodyear banden service werkte toen ook iets primitiever...

The goodyear tire service had to work more primitive that days.

skylimitblog

Een vuurspuwende Abarth in de remzone voor de chicane.

An Abarth with a flame approaching the chicane.

skylimitblog

Alfa Romeo's waren steeds populair in de autosport. Kijk eens hoeveel publiek er stond op een gewoon recht stuk...

Alfa Romeos were always popular. Look at the crowd standing on a simple straight! 

skylimitblog

See You in Zolder!


Vorige pagina

This is the Skylimit Events blog archive. To check more recent news visit www.skylimitevents.com.